Ta průprava z ulice je i po letech úspěchu poznat. Michael David Rosenberg se buskingem protloukal po světě poměrně dlouho. A jak v jednom z minulých číslech Rock & All potvrdila například domácí skupina Zrní, tam se musí hrát na první dobrou.
Také PASSENGER vládne uměním komunikace s publikem. Dokáže ocenit jeho zájem, a má neustále v rukávu hromadu historek, které uvádí připravené písničky. Z nové, týden staré desky Young As The Morning, Old As The Sea zaznělo celých sedm ukázek a kapelový zvuk jim i v živé poloze sluší. Jednou zní jako Tracy Chapman, v rozvlněnějších kouscích jak Paul Simon s multikulturní kapelou v zádech. Mike se ale nejlépe cítí ve folkrockové poloze, kterou tu a tam podtrhne použitá slide kytara.
Kapitola sama pro sebe bylo publikum, které vyprodalo velkou Lucernu. Bylo soustředěné, v bloku tří sólových skladeb (včetně oblíbené předělávky Sounds Of Silence od Simona a Garfunkela) ukázněné, naprosto ztišené. Naopak když před koncem základního setu zazněl největší hit Let Her Go, zpívalo sborem a znovu dojalo Mikea, který si i po letech zcela hmatatelně uvědomuje, že má velké štěstí, že o jeho písničky je tak velký zájem.
Osobně mě potěšila nově uvedená předělávka Love Will Tear Us Apart od Joy Division i fakt, že nová vlna středoproudých písničkářů (Ed Sheeran, Tom Odell) nesnižují laťku nasazenou předchozími žánrovými protagonisty. Ba co víc, jejich angažovanost z nich dělá, na rozdíl od bezkrevných person typu Jamese Blunta nebo Davida Graye, obecně zajímavé osobnosti. Pokud bude Evropa 2 podporovat takové umělce jako Passenger, pak na tom nejsme vůbec špatně.
- Passenger
- Passenger
- Passenger
- Passenger
- Passenger
- Passenger
- Passenger
- Passenger
- Passenger
- Passenger
- Passenger
- Passenger
- Passenger
- Passenger
- Passenger
- Passenger
- Passenger
- Passenger
- Passenger
- Passenger
- Passenger
- Passenger
- Passenger
Text: Pavel Zelinka / Foto: Peter Fulop / Fource