Rubrika:  Recenze, publikováno: 18.02.2019
MORDOR’S GANG

Titul: Mordor’s Heart

Vydavatel: AVIK

Total time: 39:05 + 43:11

Žánr: PSYCHOBILLY

Tak tomu říkám přímo koňská dávka rockabilly, psychobilly a tradičního rockn’rollu! Plzeňské trio Mordor’s Gang (postupem let jeho název v souvislosti s mnoha personálními změnami varioval od původní podoby The Mordors Crazyhorses Gang přes The Mordor’s Gang, The Mordors Gang a Mordors Gang až do té uvedené v záhlaví recenze, ale ani ta už není aktuální – viz závěr recenze) vyrukovalo rovnou s dvojalbem, přičemž první disk byl natočen vloni a druhý již v roce 2016.

„Mordoři“ jsou ovšem natolik zkušená parta, že si takovouto mohutnou porci písniček mohou dovolit, aniž by se posluchač ošíval nudou a v duchu úpěl, proč někdo nebyl soudný a ten materiál nevyselektoval. Parta kolem zpívajícího kytaristy a výhradního autora repertoáru Petra Hrabáka těm opravdovým kořenům rockové hudby prostě rozumí a to, co dělá, dělá zatraceně dobře. S pochopením a respektem k žánrovým pravidlům, ale přitom s vlastním názorem. A také tak činí nikoliv až přehnaně „dřevním způsobem“, Hrabák má za sebou mj. punkrockově-novovlnnou minulost s legendárním Požárem mlýna, a na jeho zcela specifické neortodoxní hře to je znát. Což lze jednoznačně kvitovat, byť nějací puristé s tím teoreticky mohou mít problém.

Navíc přičtěte jako vždy u této kapely zábavné texty. České texty, nutno zdůraznit. Jasně, že prvořadě v nich jde o odvaz a nadhled, ale občas v nich nechybějí ani daleko hlubší „spodní myšlenkové proudy“.

P.S.: Jak už bylo naznačeno, i Mordors Gang už byste na pomyslné tuzemské hudební mapě hledali marně. Nedávno je opustil už bůhvíkolikátý hráč na bicí a Petr Hrabák se rozhodl k řešení v tomto ranku vskutku netradičnímu – pokračovat nadále už jen s kontrabasistou Martinem Pokem a automatickým bubeníkem. A s tím souvisí další přejmenování na The Mordors.

3,5/5

(Navštíveno 142krát, z toho 1krát dnes)
0