Rubrika:  Recenze, publikováno: 23.03.2018
JOAN BAEZ

Titul: Whistle Down The Wind

Vydavatel: PROPER RECORDS/BERTUS

Total time: 38:58

Žánr: FOLK

Jedna z ikon folkové vlny 60. let je v sedmasedmdesáti letech na posledním turné, jež 28. března nemine ani pražské Kongresové centrum. Letošním koncertům předcházela začátkem března novinka Whistle Down The Wind, kterou Joan Baez uzavírá sérii tři desítek svých alb. S autorskou tvorbou skončila začátkem 90. let minulého století, takže deset skladeb opět představuje originálně poskládanou kolekci coververzí, s tím, že některé její oblíbence už známe nejenom z předchozí řadovky Day After Tomorrow, která vyšla před deseti roky.

Tradici silných protstsongů udržují The President Sang Amazing Grace z loňského alba Small Brown Birds folkařky Zoe Mulford, pojednávající o vražedné střelbě v charlestonském kostele v Jižní Karolíně, k níž došlo v červnu 2015, i Civil War producenta Joea Henryho. Dále zde figuruje mj. mladší skladba The Things That We Are Made z dílny Mary Chapin Carpenter, dva příspěvky Toma Waitse (Whistle Down The Wind a Last Leaf) nebo Another World transgenderové zpěvačky Anohni, kterou jsme mohli slyšet v roce 2012 na Colours Of Ostrava se skupinou Antony And The Johnsons (tehdy si ještě říkala Antony).

Joe Henry, který převzal producentskou štafetu po kolegovi-písničkáři Stevu Earlovi, do studia sezval už tradičně muzikantskou elitu, stačí jmenovat vyhledávané sidemany jakými jsou bubeník Jay Bellerose, bluegrassový kytarista Greg Leisz nebo klávesista Patrick Warren, který hraje rovněž na harmonium. Instrumentace jednotlivých skladeb se drží v pozadí, nejvíce prostoru dostává akustická kytara a především hlas Joan Baez, který se po sedmdesátce posunul bezmála k altu, ale zůstává nadále podmanivý i nezaměnitelný.

(Navštíveno 116krát, z toho 1krát dnes)
0