Rubrika:  Recenze, publikováno: 30.12.2017
SOLFERNUS

Titul: Neoantichrist

Vydavatel: SATANATH RECORDS

Total time: 39:25

Žánr: BLACK METAL

Brněnská skupina Solfernus nečekaně po dvanácti letech a téměř stejně tak dlouhé době, kdy nevykazovala žádnou aktivitu, vyrukovala s novým albem. Tedy, skupina – ono by se dnes mělo hovořit spíš o studiovém projektu, který zatím (podotýkám, zatím – ono se to samozřejmě může změnit) neplánuje živá vystoupení a toto album natočil v sestavě, v níž kytaristu a vokalistu Igora Hubíka (jinak baskytara v kultovních Root), zpěváka Pavla „Khaabluse“ Obsta (ex-Inner Fear) a basáka Tomáše „Parambuchu“ Řeřuchu (Asgard, BigBoss, YBCA) doplnil nový bubeník Pavel „Paul Dread“ Kubát (jinak Hubíkův spoluhráč z Root).

Solfernus mě baví tím, jak vynalézavě do své tvorby infiltruje inspirační podněty původního black metalu 80. let i toho „klasického norského“ dekády následující, ale k tomu přidává dostatek svého vlastního „pohledu na věc“ a především aktuálního zvukového cítění. Takže na jedné straně je z této desky cítit úcta k tradicím, na straně druhé v nejmenším nezní nějak archaicky a přehnaně oldschoolově, právě naopak – Neoantichrist je ve svém jádru moderní nesmlouvavá temněmetalová nahrávka. Navíc nahrávka nikterak jednotvárná, jak v podobném ranku často hrozí, nýbrž chvályhodně pestrá. Převažují sice hodně – místy přímo vražedně – rychlé „výplachové“ úseky, za jaké by se mimochodem nemuseli stydět ani ti nejklasičtější z thrashových klasiků, avšak chvályhodně nechybějí také podmanivě atmosférické skladby (vrcholem v tomto ohledu je vpravdě démonický titulní song) a aranžérsky nesmírně osvěžující momenty, jaké představují třeba sólo na akustickou kytaru v Ignis – Dominion, „zklidňující“ vyhrávky v Mistresserpent apod.

Zajímavostí určitě je, že vydavatelem tohoto CD je menší ruský label, který mu věnoval vskutku mimořádnou péči. Postaral se dokonce i o potisk vnějšího okraje spodní, tedy „hrací“ strany disku (!), s čímž jsem se já osobně setkal vůbec poprvé.

(Navštíveno 111krát, z toho 1krát dnes)
0