NEURO BATS

Rubrika:  Recenze, publikováno: 07.12.2023
NEURO BATS

Titul: Noble Roses In The Midst Of Weeds

Total time: 17:52

Žánr: ROCK’N’ROLL/PUNK/HARDCORE

Nová pražská kapela Neuro Bats je svým obsazením vlastně něco jako opětovné setkání starých přátel. Kytarista (a na této nahrávce i baskytarista) Robert Robovski se potkal se zpěvákem Davidem Holým už ve skupinách Phantoms On Fire a The Unholy Preachers, s bubeníkem Jirkou Dražanem se pro změnu znají z Kevorkian – a jak Holý, tak Dražan v minulosti působili v Eastern Star. Jednotlivě pak prošli celou řadou dalších převážně (ale nejen) punkových a HC spolků, od Kryptoru přes The Blind Daters a Odd Boys až po No Reason nebo Stenmark. Už jen tenhle výčet napovídá, jakou asi můžete na debutovém CD-EP Neuro Bats čekat muziku – jenže zas tak jednoduché to není.

Každá ze čtyř regulérních skladeb (pomiňme úvodní „intro track“) je totiž jiná. Úvodní položka docela překvapí, protože houpavý hutný song Loss Of Sanity hudebně připomene Rage Against The Machine. Má náramně třaskavý „vnitřní náboj“ a celkový šmrnc, aniž by k tomu potřeboval bůhvíjakou rychlost. Následující píseň Hellbent Forever už se nese v daleko očekávanějším duchu svižného punkového rock’n’rollu. Uhrančivá Haze Over The Bayou se po hypnoticky „pochodovém“ startu zvrtne v těžkotonážní hardcore a závěrečná More Even More představuje opět úplně jinak pojatou rychlejší nářezovku.

Že ten předcházející popis může zavánět receptem na ve výsledku nepříliš stravitelný dort à la legendární výtvor Čapkových zvířecích hrdinů? Může, ale není tomu tak! Pohromadě vše drží přinejmenším parádní energie a výrazová suverenita. Zkušenosti, které tihle protřelí muzikanti za svých už plus minus třicet let působení na hudební scéně posbírali, se zkrátka nezapřou. Jsem upřímně zvědav na pomyslné další plody z jejich společné tvůrčí zahrádky a na to, kam až budou schopni a ochotni se rozmáchnout.

3,5/5

(Navštíveno 122krát, z toho 1krát dnes)
0