LUKÁŠ KORANDA

Rubrika:  Recenze, publikováno: 07.03.2024
LUKÁŠ KORANDA

Titul: Rande

Total time: 33:28

Zpěvák a kytarista Lukáš Koranda byl v minulosti tahounem mostecké poprockové skupiny KoradoBand. Nyní svoji autorskou tvorbu prezentuje už pod svým vlastním jménem, ale mezi muzikanty, kteří mu při tom asistují, je i jeho bratr, bubeník Matěj Koranda, další exčlen KoradoBandu.

Ve srovnání s první a pohříchu jedinou deskou KoradoBandu (eponymní album z roku 2012) je Rande především zvukově daleko nabroušenější. Zjednodušeně řečeno, tentokrát vás čeká mnohem víc bigboš než pop. Což je sympatické: třeba Karty zavánějí až hutným hard rockem a další písně pro změnu punkem, přičemž zejména Pouta a Večerní Praha jsou vskutku parádní vypalovačky! Zůstává chvályhodná snaha zaujmout posluchače melodicky, nebo prostě nějakým chytlavým riffem, i když zdaleka ne vždy se to daří tak, jako je tomu v případě jasných hitovek Když tě nehledám, Mám si lhát? a cajdáčku Skořepina, což je Korandův duet s baskytaristkou Ludmi Řeháčkovou. (Ano, skutečně si říká Ludmi, není to chyba.)

Když už jsme u vokální stránky věci: Koranda disponuje nesporně zajímavou barvu hlasu. Trochu připomíná arakainovského Jana Toužimského, na rozdíl od něj ale nešplhá tolik do výšek a není za každou cenu tak expresivní. Do svých písniček s texty „ze života“ – myšlenkově zajímavými, byť zpracováním občas poněkud lopotnými – přesto vnáší potřebnou emoci a působí tudíž věrohodně.

Celkově obsah tohoto CD připomíná pomyslnou houpačku, zkrátka pohybuje se kvalitativně nahoru dolů, ovšem těch pomyslných plusových bodů lze na něm najít víc než vyložených negativ. Tak snad se na další Korandovo album nebude muset čekat opět celých dvanáct let.

3/5

(Navštíveno 66krát, z toho 1krát dnes)
0