Rubrika:  Recenze, publikováno: 03.11.2019
UNKILLED WORKER

Titul: Prisoner’s Dilemma / Contusion Unit

Vydavatel: SILVER ROCKET

Total time: 40:13

Žánr: ALTERNATIVE/FOLK/ROCK

Rok po znamenitém počinu skupiny Nesbitts Inequality, ve které se spojil se členy alternativních OTK, je tu další deska kanadského rodáka Todda Nesbitta, tentokrát znovu „ukrytého“ pod své umělecké alter ego Unkilled Worker. Vydal pod ním již alba Faithcollapse (2009) a Season Of Doom (2013) a ačkoliv jde o jeho sólový autorský projekt, na nové desce (opravdu desce, neboť fyzicky – stejně jako její předchůdkyně – vyšla pouze na vinylu) nehraje a nezpívá pouze on sám. Kromě zpěvačky Stelly mu vypomohli kompletní OTK – a jejich šéf Ondřej Ježek, v jehož studiu JáMOR bylo vše pořízeno, se jako tradičně postaral o zajímavý, přiměřeně lo-fi zvuk nahrávky. „Špinavý“ a nekašírovaný, přitom zcela postačující a dýchající životem. Základy alba prý byly byly natočeny za pouhé čtyři hodiny!

Třebaže výběr spolupracovníků, které si Todd přizval, by mohl svádět k úvaze, že jde vlastně o další snímek Nesbitts Inequality, není tomu tak. Uslyšíte tu dost jinou (leč neméně podmanivou), sofistikovanější a mnohem méně hřmotnou muziku. Dalo by se mluvit o alternativním písničkářství, poněvadž to je potřebně „širokorozchodná“ škatulka: ono je totiž opravdu těžké to, co zde Unkilled Worker s pomocí přátel předvádí, pomyslně vehnat do nějaké jasně vyznačené stylové ohrady. Mezi převážně akustickými nástroji se proplétají četné nepříliš libě znějící „noise“ zvuky a ruchy, přesto Nesbitt většinou neztrácí smysl pro jemnou, elegantní a ve své nenucenosti a nenásilnosti místy až uhrančivou melodičnost.

A také, podobně jako v případě Nesbitts Inequality, pro mimořádnou naléhavost. V samotné hudbě, pěveckém projevu (byť ten je někdy „jen“ civilně vypravěčský) i textech. Samozřejmě anglických: Todd tady sice žije už dlouhá léta a umí česky velice slušně, avšak zůstává věrný mateřskému jazyku a nejspíš činí dobře. Jde mu o sdělení a případný cizí přízvuk v češtině by od něj mohl trochu odvádět… Nicméně to jsou jen spekulace. Toto elpíčko lze každopádně s klidným svědomím doporučit každému, kdo se nechce umazat běžným mainstreamem, ale nějaká složitá avantgarda a těžko poslouchatelné experimenty jsou mu také cizí.

3,5/5

(Navštíveno 156krát, z toho 1krát dnes)
0