SP

Rubrika:  Recenze, publikováno: 18.11.2021
SP

Titul: Správná párty

Vydavatel: AVIK

Total time: 44:06

Dřívější jméno téhle party z Domažlicka, pod nímž vydala tři alba, bylo Septic People. Dnes funguje pod zkratkou SP (původní název se nicméně ještě objevuje na hřbetu nového CD, respektive digipacku), v mezičase změnila též bubeníka, ale nikoliv své stylové směřování. A tím je i nadále vcelku nekomplikovaný, úderně přímočarý bigbít, jehož prvořadými cíli jsou odvaz a zábava. Většinou nic víc a nic míň, ale to není myšleno nějak pohrdavě.

Sice, pravda, textově se až na výjimky nedočkáte bůhvíjak oslnivého a hlubokého veršotepectví a nejednou už je té obsahové povrchnosti až příliš, avšak na druhou stranu – když kapela začne zdravě, nikoliv prvoplánově vlezle útočit na posluchačovu první signální prostřednictvím nosných riffů a chytlavých melodických motivů, je vše vlastně v nejlepším pořádku. A že tohle album obsahuje celou řadu příjemných energických hitůvek! Skladby jako Správná párty, Druhá šance, Neobyčejní chlapi, 10 let, Společná večeře nebo Hokejová nepochybně mohou oslovit každého, kdo má rád kapely jako Harlej, Alkehol, Rybičky 48, Jaksi taksi apod. I když někdy – viz sklaba Dobrá nálada – už se to nebezpečně zvrtává vyloženě v odrhovačku… Svou melodií přímo neodehnatelná, aniž by to však vadilo, je pomalá Balada o naší vodnici.

A propos Harlej: jeho zpěvák Tomáš Hrbáček hostuje hned ve dvou písních, které si zasluhují speciální zmínku. Možná je výtečná jemnější, tematicky posmutnělá záležitost, a z podobného vrhu je i Setkání s kamarádem. Tenhle výrazový odstín skupině SP rozhodně také sluší a dává výsledku žádoucí větší barevnost.

3/5

(Navštíveno 105krát, z toho 1krát dnes)
0