Rubrika:  Recenze, publikováno: 06.04.2019
ONDRA ŠKOCH

Titul: Řekni napořád

Vydavatel: GOOD DAY RECORDS

Total time: 44:00

Žánr: POP

Ondra Škoch je znám především jako dlouholetý (teď již bývalý) baskytarista skupiny Chinaski, ale že je to mnohostranně talentovaný muzikant už předtím, případně souběžně prokazoval i ve formacích Rezavá mříž, Stále jinak, Manon 15, Full Blooded Mutt, Marcipán nebo Ondřej Škoch & Nitky. A také na svých sólových albech – tohle už je vlastně jeho čtvrté. Všechno na něm složil, nahrál veškeré kytary a baskytaru a samozřejmě se postaral o většinu hlavních vokálů.

V souvislosti s posledně uvedenou informací je třeba na rovinu říct, že Škoch není žádný velký zpěvák, nýbrž spíš „písničkář-vypravěč“, a že jeho poněkud nevzrušivý hlasový projev by si zasloužil více potřebného výrazového charismatu. Jinak je ale tahle deska ukázkou špičkově odvedeného řemesla a profesionality v tom dobrém slova smyslu. Nemusíte mít nejmenší obavy, že by zde něco nebylo zahráno (a nahráno) na prvotřídní instrumentální úrovni nebo že by Škoch nedokázal písním navléci barevné a vskutku rozmanitě působící aranžerské svršky.

A ještě podstatnější jsou samozřejmě samotné kompoziční nápady, náležitě nosné a nepodbízivé. Škoch je přirozený melodik a místy potenciální hitmaker – a je celkem lhostejno, zda se zrovna pouští do výprav za objevováním různých zákoutí vkusného popu (Headka s hostující Bárou Polákovou nebo Vím), nebo se rozhodne rockově přitvrdit (výtečný, chvílemi až pinkfloydovskou atmosférou nasáklý song Dál). Navíc jeho manželka Alice Škochová písničky vybavila do života přemýšlivými, přitom zbytečně neupovídanými texty, až na výjimky celkem úspěšně vzdorujícími patosu a „velkým slovům“.

Jasně, některé skladby jsou méně výrazné a máte tendenci je při poslechu CD přeskakovat, ale úhrnem by se obsah alba dal vyjádřit meteorologickou metaforou střídavě oblačno, přičemž většinou je spíš jasno než zataženo.

3/5

(Navštíveno 188krát, z toho 1krát dnes)
0