MELISSA

Rubrika:  Recenze, publikováno: 05.04.2019
MELISSA

Titul: Taverna

Total time: 39:30

Žánr: ACOUSTIC MEDIEVAL MUSIC

Kutnohorské partě Melissa, kterou vede šikovný kytarista a skladatel Petr Kohoutek, jsem v Rock & All recenzoval už dvě neřadové nahrávky. Na každé zpívala jiná zpěvačka a výjimkou není ani regulérní albový debut. Prostě jak se říká: do třetice všeho dobrého, protože Lucka Mrňáková je opravdu výtečná a své předchůdkyně hravě a s velkým přehledem strká do imaginární kapsy. Její znělý hlas a vyzrálý projev je radost poslouchat; nejslabší článek projevu kapely tak byl definitivně odstraněn.

Jinak víceméně platí to, co platilo už dřív. Klidně mohu z minulé recenze zkopírovat, že „máme co do činění s neobvyklou akustickou hudbou se středověkým odérem, která disponuje podmanivou atmosférou a výraznou melodickou výzdobou“. Týká se to zejména písní Jarmark, Hlas srdce, Děvečka a přímo čarokrásného popěvku Nevěsta, který je patrně vrcholem alba. Zároveň ale nelze neslyšet, že některé jiné skladby jsou naopak nápadově poněkud chudokrevné.

A trošku chudý na desce je i sound Melissy, postavený na akustické kytaře, houslích a občasných perkusích. Na EP Zpátky na stromy (2017) už si soubor zlehka vyzkoušel i nabroušený rock/metalový projev a ukázalo se, že mu tento pokus rozhodně neuškodil, právě naopak. Nejde ani tak o nějakou zvukovou tvrdost jako spíš o větší rytmický drajv, který zde občas schází a část jinak vůbec ne špatných písní po něm přímo úpěnlivě volá…

2,5/5

(Navštíveno 162krát, z toho 1krát dnes)
0

• Petr Kohoutek – Melissa

Petře, děkujeme za recenzi, poslech, čas a prostor pro naše album. Jsem rád, že i Ty sis našel na desce něco, co se Ti líbí… :) Je těžké vyhovět všem. Osobně mi ale dělá radost to, že se snad ještě nenašli čtyři lidé, kteří by si vybrali stejné skladby jako ty nejlepší. K tomu, co Ti na albu asi chybí.. Jsme na všechno čtyři a já osobně nechci dělat nastrojenou nahrávku, ve které toho bude všeho plno, když to nebudeme schopni zahrát živě stejně.. Muzikant má jít na podium s kůží na trh a pokud něco nezvládne, tak holt nezvládne.. :) Je mi proti srsti pouštět další tři nebo čtyři nástroje lidem z tabletu.. Považuji to za podvod.. Taverna je album ke krbu a sklence a živě ho musí hrát ruce. Ne comp. Svým způsobem mě mrzí, že ta naše bigbítová tvář se teď neprojevuje. Téměř celá deska leží v šuplíku. Personální potíže nám ale neumožňují teď udělat plnokrevnou folkmetalovou desku. Naopak. Zítra pokračuje nahrávání “a Due” Part II., což bude akustické instrumentální album. Já v něm sice citím jakési bigbítové DNA, ale budou to housle a kytara. Poté příjde na řadu další deska s Luckou. Základní kostry asi osmi písniček už mám a projev trochu posuneme “blíž” k Lucce, které je nejbližší opera. Nejvíc bude záležet na textech. Ty jsou na prvním místě a muzika je musí doprovodit. Tak uvidíme, co z toho vzejde. Ještě jednou děkujeme. Pro čtenáře. CD- digipack je k dispozici a na Vivala.cz je vše k dispozici pro stažení. Hezký den všem a děkujeme za zájem. Petr Kohoutek. Melissa.