ELEKTRICKMANN

Rubrika:  Recenze, publikováno: 05.08.2019
ELEKTRICKMANN

Titul: Tlustopéráci jedou

Total time: 34:56

Žánr: RAP/ROCK/CROSSOVER

Valašskomeziříčské Elektrickmann (v minulosti se vždycky psali a i dnes se téměř všude píšou Elektrick Mann, na obalu však najdete jednoslovnou transkripci názvu) nezastavila ani smrt jednoho z jejich rapperů Jana Bezděka před čtyřmi lety. Ano, toho, který si říkal Ice B a stal se populární také díky svému vlastnímu – značně oprsklému a jadrnému, většinou však nadmíru vtipnému – video blogu. V sestavě mimochodem už deset let figuruje Ivo Frydrych neboli L.S.I., jenž patřil v 90. letech coby člen skupiny The C.C.C. k průkopníkům hip hopu na severní Moravě, a nedávno obrozený soubor vyrukoval se svým již pátým dlouhohrajícím počinem.

Nadále přitom představuje vrchol provokace a textařského extrému, nejen pokud jde o hojné využití těch nejhrubších vulgarit (a to mi Tlustopéráci jedou připadají jako dosud možná nejméně sprostá deska v diskografii kapely!). Zjednodušeně řečeno, opět čekejte „chlastání, píchání a drogy“ v množství rozhodně větším než malém. Výrazivem i celkovým obsahem jdou EM zkrátka na hranu a mnohdy již za hranu korektnosti a „obecné přijatelnosti“. A někdy, pravda, i na a za hranu vkusu a samoúčelnosti – netvařme se že ne.

Naštěstí to ale často vyvažuje jejich smysl pro humor a nadhled. I když je to samozřejmě legrace takříkajíc krajní a leckomu se možná nebude líbit a nebude pro ni mít pochopení. Viz třeba Inženýři, nejen textově syrová předělávka někdejšího hitu skupiny Plavci Inženýrská: „Zfetovaní inženýři, sinus, cosinus, kokain, beery / zfetovaní inženýři, kdo je tu zhulený ať s námi zpívá / zfetovaní inženýři, sinus, cosinus, kokain, beery / zfetovaní inženýři, hlavy vyhulené…“

Bylo by však rozhodně nespravedlivé zabývat se u téhle kapely pouze jejím slovním sdělením, neboť to hudební určitě není jen „do počtu“. EM i dnes servírují zvláštní a vlastně dost osobitou kombinaci hip hopu s rockem, hardcorem i lecčíms dalším. Například s latinskoamerickou muzikou (Anální pašerák), punkem (Hu!), jakýmsi „balkánským folkem“ (Dodávka s hostující Nikolou Muchou) atd. De facto každá píseň je jiná, hoši z Valmezu tím obratně zastřihávají drápy záludné paní Nudě a album tak působí kýženě pestrým dojmem.

3/5

(Navštíveno 697krát, z toho 1krát dnes)
0