Rubrika:  Recenze, publikováno: 02.01.2019
ARTHUR BUCK

Titul: Arthur Buck

Vydavatel: NEW WEST / [PIAS]

Total time: 44:18

Žánr: INDIE ROCK

Projektů, kterými si kytarista Peter Buck vedle hlavního úvazku v R.E.M. prošel, byla pěkná řádka. Hindu Love Gods, The Minus 5, Tuatara, The Baseball Project, Robyn Hitchcock and the Venus 3 a mohli bychom jmenovat další. Letos k nim přibyl ještě Arthur Buck, intenzivní spolupráce s dlouholetým hudebním souputníkem Josephem Arthurem. Vždyť tento písničkář předskakoval začátkem milénia jako čerstvá naděje na turné R.E.M.

Jak už to tak bývá, materiál na toto album vznikl tak trochu nečekaně během jamu koncem loňského roku v jednom mexickém hotelu. Skutečnost bleskového vzniku písniček je z desky patrná. Vzdušná deska je postavená pouze na spolupráci těchto dvou aktérů, i bicí nahradily jednoduché smyčky perkusí a poměrně často využívaná, ale decentní elektronika. Základní „maso“ desky má na svědomí Arthur. Veškeré texty i řadu melodických nápadů. Buckova zkušenost přišla k duhu ve studiu, kdy do už tak šťavnatého polotovaru přidal další lžíce melodiky. Do otvíráku I Am The Moment s výrazným riffem, do písně Can’t Make It Without You propletené e-bow kytarovými vlnami a zpětnými vazbami, částečně zastřené Wanderer i funkující If You Wake Up In Time… Jediným kouskem připomínajícím bývalou Buckovu slavnou kapelu je folkrocková Wide Awake In November.

Oproti přístupné pozitivnosti samotné hudby stojí texty, reflektující často napjaté společensko-politické klima nejen ve Spojených státech, ale i globálně. Bezejmenná prvotina dvojice je povedeným výkopem, jehož bezprostřednost je největší devízou nenápadné kolekce.

3,5/5

Pavel Zelinka

(Navštíveno 72krát, z toho 1krát dnes)