Hudba je považována za výsostně „ideální“ umění, existující pouze v myslích tvůrců a posluchačů. Existuje ale i fyzický, takříkajíc tělesný rozměr hudby, a právě ten se stal námětem knihy Tělo hudby. Jejím autorem je muzikant a filozof Ondřej Galuška, kterého můžete znát z kapel EGGNOISE či THE ODD GIFTS.
Kniha je rozpracováním dizertační práce, kterou Galuška obhájil v roce 2012 na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy Praha. Zčásti jde o odborný text z oblasti filozofie hudby, zčásti o svébytný literární útvar určený široký laické veřejnosti.
Galuška v knize hledá odpovědi na otázky typu co znamená učit se hrát na nějaký hudební nástroj, jaký je vztah posluchače k hudební události, případně autora k jeho dílu. Neustále se při tom vztahuje k centrálnímu tématu tělesnosti v hudbě.
„Tělo vždy nějakým způsobem aktivně vstupuje do hudby, nějak ji spolutvoří, inspiruje, tvoří její významnost,“ stojí v abstraktu zmíněné dizertační práce, jejímž vedoucím byl filozof Miroslav Petříček. Kniha Tělo hudby vychází v průběhu února v nakladatelství Togga.
Martin Zoul

