Během své první samostatné návštěvy Gojira potvrdila, že svoje prvenství na metalové scéně si právem zaslouží.
Francouzům zahřívali pódium tuzemští Atari Terror. Pokaždé umí naše metalcorová stálice překvapit nasazením, v němž kombinuje vtipný crossover s pozitivní energií vyzařující z obou frontmanů. Ti si svoji roli předskokanů vyloženě užívali, hecovali publikum do maxima a přestože zvukově nijak nezazářili, dokázali se během čtyřicetiminutového setu vydat z posledního.
Gojira spustila z fleku vypalovačku Only Pain z posledního alba Magma, které prezentuje na svém turné. Smutná disharmonie za účasti hypnotických rytmů a bolestivého řevu rozvášnila okamžitě vyprodaný Lucerna Music Bar. Sál se navíc rozzářil apokalyptickými animacemi na plátně i přilehlých obrazovkách, šílenství pokračovalo dalším zářezem v podobě starší skladby The Heaviest Matter Of The Universe, zřejmě aby ujistila všechny v sále, že dojde i na jejich groove počátky. Přesto ale Francouzi poctivě přehráli takřka celou Magmu, kterou nasadili současnému prog metalu laťku pěkně vysoko. Poslouchat Gojiru naživo bylo jako zažít koncert Pink Floyd dohromady se Sepulturou, a přesto výsledek zdaleka převyšoval jakákoli očekávání. Zraky všech se upínaly na bratry Duplantiery, kteří nechali publikum vydechnout snad jen během intra k Flying Whales nebo když si Mario vystřihnul bubenické sólo. Během Toxic Garbage Island a v přídavcích Vacuity a Orobus ukázali, že jsou mistři technického death metalu. Snad jedinou vadou na kráse bylo, že vynechali písně z L’Enfant Sauvage, ze stejně uhrančivé desky jako Magma. Gojira potvrdila, že hudební směr, kterým se vydala, má před sebou novou a překvapivě neprobádanou budoucnost.
Martin Hošna, foto: Michal Straka