Gene Hoglan (TESTAMENT, DEATH, STRAPPING YOUNG LAD, DARK ANGEL, DETHKLOK, FEAR FACTORY) tvrdí, že má „mentální blok“. Stačí se před ním zmínit o jeho podílu na desce Mechanize posledně zmíněných Fear Factory.
„Musím se přiznat, na rovinu a upřímně. Fear Factory je jediná kapela z mojí dosavadní historie, která jde mimo mě. Neříkám nic, co by kapela sama nevěděla. Oni ví, že nebyli v mém hledáčku předtím, než jsem s nimi začal hrát. Fear Factory jsem neposlouchal a ani jsem nevěnoval pozornost ničemu, co kdy Fear Factory udělali. Když říkali ,Hej, kámo, znáš tuhle písničku? Můžeme si ji spolu zkusit?‘, tak já na to odpovídal něco v duchu: Nahraj mi to rychle do přehrávače, dej mi pět minut na poslech a já ti pak zahraju. Ale pokud chceš, abych to hrál teď, právě teď, tak to sorry, kámo, neznám váš materiál. Musím se to naučit.“
Což ovšem není ten důvod, proč má s Fear Factory problém. Když nastoupil, Dino Cazares s Burtonem C. Bellem se mu snažili podsunout, že k němu budou používat elektronického bubeníka. Stroj, který si dopředu naprogramuješ a bubeník může hrát jen „do něj“. Hoglan okamžitě prohlásil: „Je mi jedno, jakého digitálního bubeníka používáte, já ho zabiju.“ Pochopitelně. Kdo kdy slyšel album Symbolic od Death, ví, že i přístroje mohou trpět depresemi, když slyší Hoglana hrát.
http://www.youtube.com/watch?v=JxQPOuAE2Js
v 0:45 přístroje vypovídají poslušnost, v 0:55 už žádají uživatele: „please, upload some Neurol“
Systém je asi následující: „Hej, máme nového bubeníka, zaplatili jsme mu,“ popisuje Gene a pak dodává: „A pak jdou na to asi takhle: Nejdřív mu zaplatíme všechny ty peníze a pak to změníme. Vyřežeme všechny bicí údery a nasázíme si to všechno podle matrice jinak. Pojďme vyříznout toho chlapíka mezi bicíma a celé to naprogramujeme. Chápu to z ekonomických důvodů, ale když nad tím přemýšlíš dýl, tak fakt nepřemýšlíš, pokud vůbec používáš mozek.“
To, co dnes většina metalcorových kapel dělá běžně, je pro starého mazáka Hoglanova typu neskousnutelné.
http://www.youtube.com/watch?v=9WjVNQTIoOM
sólo Gene Hoglana. Pohřeb automatických bubeníků začíná cca v 1:00
„Vezměme si třeba takového Roba Zombieho nebo někoho v jeho stylu. V bicích partech je to prostě jedna velká hučící diskoška, tam je to jedno. Nikdo neposlouchá Roba kvůli bicím. Ale pokud jsi v kapele jako Fear Factory, Slayer nebo Testament, nemůžeš použít naprogramované bicí a chtít bejt branej vážně.“
Na nové desce FEAR FACTORY nahrával bicí Deen Castronovo z kapely JOURNEY. Nahrával však snad jen jednu věc. Zbytek je zase čistý počítač.
„A když se ohlédnu zpátky ve své kariéře, era s FF není něco… na co bych vzpomínal.“
Tak určitě: když natočíš bicí party na Symbolic, na album Mechanize asi opravdu nijak vzpomínat nemusíš.
J.J.Šimon