Dávno pryč jsou doby, kdy pro získání určitě nahrávky bylo potřeba vynaložit velké úsilí. Sběratelé nahrávek z dob komunismu by mohli dlouhé hodiny vyprávět. Dnes stačí pár kliků na streamingových nebo downloadingových službách, případně znát určitě pirátské stránky, a téměř kompletní aktuální tvorba napříč žánry je během pár vteřin vaše. S tím se řada muzikantů (potažmo vydavatelů) nesmířila. Tak například label Auris Apothecary vydává kazety, které si musíte složit sami, přeříznuté napůl nebo naplněné pískem. Pokud se rozhodnou pro formát CD-R, tak nechají nosiče obrůst mechem či ho obalí nalámaným sklem.
„Všechno je v dnešní době příliš instantní,“ vysvětluje důvod svého konání šéf vydavatelství Dante Augustus Scarlatti. „Služby, jako je Spotify, dávají lide důvod si myslet, že mají automatický nárok na nekonečný přísun hudby.“ Label funguje osm let a za dobu svého fungování vydal více než 160 nosičů s hudbou převážně orientovanou industriálním nebo noisově experimentálním směrem. Aby ale nedošlo k mýlce, že vám představujeme vydavatelství, které žije ze zájmu čirých fetišistů. Veškerou zde vydanou hudbu si můžete pořídit vedle originálních pevných nosičů i v digitální podobě na Bandcamp profilu vydavatelství. Zajímá vás toto téma více? Pak vězte, že tématu výjimečných umělců a vydavatelů se budeme obšírněji věnovat v červencovém čísle Rock & All.
Pavel Zelinka

