VOLANT

Rubrika:  Recenze, publikováno: 27.12.2020
VOLANT

Titul: Make Punk Greta Again

Vydavatel: CECEK RECORDS

Total time: 41:51

Pardubický Volant toho za čtvrt století své existence nenatočil zas tak mnoho, ale na druhou stranu nezahlcoval trh (i když termín „trh“ není v případě nekomerční punkové scény zrovna na místě) záplavou de facto více či méně zbytečných nahrávek. A nebudu zbytečně kličkovat a rovnou se vytasím s možná odvážným, leč z mého pohledu jednoznačným tvrzením, že novinka je nejlepším albem tohoto souboru.

Co mě k tomu vede? Ne, u Volantu nedošlo k žádné revoluční změně. Stále nabízí „jen“ relativně melodický punk rock, aranžérsky příjemně načechrávaný saxofonem. Jenže! Tentokrát jsou ty melodické nápady úhrnem jaksi nejsilnější a nejchytlavější. Tolik potenciálních hitovek (hitovek v dobrém, nikoliv nějak pejorativním smyslu slova!) pohromadě Volant dosud na žádné desce neměl. Klidně lze vyjmenovat téměř všechny položky CD: Je to v hajzlu, je to v…, Kokain, Přetékající pohár, Svlíkni se, budu prát tmavý, Jen láhev rumu přijde vhod, Co bude s náma, jemnější, tak trošku mňágovskou skladbu Zdražili máslo, zdražili jitrnice s textem Eduarda Basse… a samozřejmě také Sněženky a bledule po 25 letech aneb novou, pianem vyzdobenou verzi jedné z nejznámějších a nejoblíbenějších písní kapely, která vyšla už na jejím prvním albu Paramo Semtín pervitín. (Pro úplnost nutno zmínit, že i Co bude s náma a Zdražili máslo, zdražili jitrnice jsou starší, avšak zde znovu nahrané věci.) Zajímavostí pak je určitě rovněž Sofie Lorenová neboli coververze songu Vypsané fiXy, letitých pardubických souputníků a kamarádů Volantu.

Podobnou muziku může samozřejmě výrazně deklasovat nějaká naivní a stylisticky neohrabaná slovní náplň, ale to naštěstí není tento případ. Skupině svědčí zejména poloha přemýšlivá (viz zhudebněná Gellnerova báseň Přetékající pohár) nebo jaksi posmutnělá, kterou tu ztělesňuje Jen láhev rumu přijde vhod, ale neuráží ani v odvazovější rovině, opírající se o potřebný humor a nadhled. No a výsostně naštvaný a opakovanou syrovou vulgaritou v refrénu ještě zdůrazněný pohled, jaký nabízí hned úvodní song Je to v hajzlu, je to v…? Působí to trošku lacině, ale když to není pravidlo, tak nakonec proč ne. Doba kolem nás se přece také nenese ve znamení bůhvíjakého ejchuchu.

3,5/5

(Navštíveno 325krát, z toho 1krát dnes)
0