Rubrika:  Recenze, publikováno: 22.11.2021
VESPER

Titul: VI

Vydavatel: GOOD DAY RECORDS

Total time: 39:01

Žánr: POP ROCK

Titul alba hovoří jasně – ano, je tady už šestá dlouhohrající kolekce zdánlivě nenápadné kutnohorské formace, kterou ovšem neradno podceňovat. Tentokrát pod bedlivým producentským dohledem zkušeného Ondřeje Škocha (dříve Chinaski, dnes Napořád) totiž povila nahrávku, která představuje zase o něco vyzrálejší „konglomerát“ popových a bigbítových ingrediencí. Tou vyzrálostí je myšlena především skladatelská stránka věci a také v žánrovém kontextu promyšlené a poměrně vynalézavé aranže, neboť o instrumentálních kvalitách této ostřílené čtveřice muzikantů netřeba pochybovat.

Pop rock v podání skupiny Vesper je navíc do šoubyznysového života vybavený potřebnou mírou vkusnosti a také melodické přitažlivosti. Rozumějte nevtíravé hitovosti, protože kritéria tohoto označení tu naplňuje většina přítomných písní. Přinejmenším to platí pro skladby Jan 8.12., Blbej letní song, Samotná, Lament Starého Pána, téměř hardrockově nabroušený Sociální bublifu(c)k a asi úplně nejvíc pro Dům z karet a Proměnu, což jsou pomyslné dva vrcholy celého CD.

Pravda, některé písničky by si nesporně zasloužily jaksi jiskřivější myšlenkový náboj. Textům totiž občas (neplatí to obecně) chybí hlubší obsah a slova pomyslně sklouzávají po povrchu. Na druhou stranu se ale naštěstí nikdy nesvezou až k nějaké plytkosti, to vůbec ne. A sem tam si skupina opět dokáže inovativně pohrát s češtinou – viz třeba název písně Nototepec.

Úhrnem tedy máme co do činění s relativně povedeným albem, které určitě neurazí, naopak. Jediné, co na něm autora této recenze vyloženě nebaví, je závěrečný skrytý bonus, značně humpolácky až přihlouple bojující proti Santa Klausovi a odkazující k tradici českých Vánoc. Samozřejmě chápu upřímné důvody k sepsání tohoto popěvku, ale to zpracování… Jen tak na okraj: podobným tématem se už před lety, a také ne zrovna dvakrát obratně, zabýval i Vilém Čok v písni Zachraňte Ježíška.

3/5

(Navštíveno 126krát, z toho 1krát dnes)
0