THE OPTIONS

Rubrika:  Recenze, publikováno: 08.10.2017
THE OPTIONS

Titul: Lifepiecer

Total time: 24:56

Žánr: DJENT / MATH METAL

Za jihočeským výhradně studiovým one man projektem The Options stojí Jiří „Sad“ Zahradníček, baskytarista skupin Colp, Doubledecker a tribute formace Dimebags From Hell – Czech Pantera Revival. Zde obstaral veškeré použité nástroje, samozřejmě vše i sám napsal a pouze na zpěvy si jako hosta přizval Michal Klimeše řečeného Haggim z (mimochodem zatím dost nedoceněné) grungemetalové kapely Procrastination. Tvorba The Options naplňuje představy o moderním a progresivním metalu (nikoliv prog metalu v duchu Dream Theater apod., nezaměňovat tyto stejné termíny!). Sad reflektuje to, co se v současném hudebním světě děje, ale ne způsobem nějaké tupé „trendy“ nápodoby či přímo kopírky, na to je příliš zkušený muzikant a skladatel. Jde na to hezky po svém, byť je samozřejmě částečně ovlivněn i tím, co jinak dělá s Colp (kteří jsou občas, a nikoliv neprávem, označováni za zdejší volnou odpověď na Meshuggah). Skladby na Lifepiecer jsou brutálně podladěné, přímo zabijácky úderné a rytmicky nemálo komplikované. V důsledku toho jsou posluchačsky náročnější, ale určitě ne nějak nevlídné a nestravitelné. Tomu zamezují náležitě nosné riffy, které se valí jako rozbouřená řeka, i občasná místa na oddech (byť těch je samozřejmě pokrovnu). Sem tam (You And Not Me) se vynoří dokonce i náznak líbivého zpěvného refrénu, ale berte to slovo líbivý s rezervou, protože Haggim na desce jen animálně řve, s melodickým vokálem tu na něj nechoďte. Což je možná trochu škoda, protože jak ukazuje produkce jeho mateřské skupiny, také ho ovládá a rozmanitější vokální stránka věci by v The Options patrně nebyla zcela od věci. Samozřejmě, že Sad nevymyslel nic gruntu nového a dějiny české tvrdé hudby tímhle počinem asi nepřepíše, ale i tak se jedná o hodně povedené dílko.

(Navštíveno 192krát, z toho 1krát dnes)
0