Rubrika:  Recenze, publikováno: 02.08.2020
TELESA OHNEPAL

Titul: Unhollywood

Vydavatel: VÉVA RECORDS

Total time: 16:47

Žánr: HARDCORE PUNK

Kladenská skupina Telesa Ohnepal o sobě dala vědět už před pěti lety eponymním (oproti dnešní tvorbě ovšem nepoměrně melodičtěji znějícím) debutem a předloni pak split LP s dnes již bohužel neexistujícími ThANX. V mezičase změnila zpěváka, když ji posílil veterán (to není myšleno ve zlém) pražské hardcorové scény Kratos, který působil v Kritické situaci, Deheth C nebo Living Pudding a stále občas vystupuje i s legendárními P.S.

Na svém novém desetipalcovém vinylovém EP tahle čtveřice předkládá většinou krátké drtivé vypalovačky se stopáží mezi jednou až dvěma minutami, ze kterých kape vztek a agresivita v dosud nebývalé koncentraci. Jasně, že v tomto ranku už reálně asi nejde přijít s něčím neznámým, prakticky vše zásadní již bylo „objeveno“ a vyřčeno, přesto HC/punkové pojetí formace Telesa Ohnepal, které je částečně střižené i tzv. crustem, působí osobitě, a to je bod navíc. Stejně jako nesmlouvavě kritické a jedovatě ironické texty. Pomyslným vrcholem v tomto ohledu je nejspíš závěrečná skladba s jasným názvem OSA: „Živena bečením autorů svázaných jejím diktátem / Hyena úřední s vlastními zákony / Je ve státě státem / Prý je tu kvůli ochraně autorů a pomoci hudbě / Jenomže právě od ní hudba nejvíc dostává po hubě // OSA – NOSTRA – NOTA OSTRÁ … Znám ale maníky, který ti vysvětlí, jak je OSA fajn / Byť pod její praktiky by se moh podepsat třeba Henlein“.

Z nastíněného kontextu alba se vymykají jednak téměř čtyřminutová, zvolna se hypnoticky valící a zlověstně naléhavá kompozice My, jednak výrazně melodická a zvláštní, jakousi „alternativně-psychedelickou náladou obdařená Spirála. Dokreslují tak ve finále až překvapivě barevný obrázek, který Unhollywood o téhle zajímavě umělecky zrající partě podává.

3,5/5

(Navštíveno 176krát, z toho 1krát dnes)
0