Rubrika:  Recenze, publikováno: 28.05.2018
STATUS PREASENTS

Titul: Atrum Tremorandum

Vydavatel: KUBRT & BROS DIY/CHAMPIONSHIP

Total time: 35:52

Žánr: HARDCORE/METAL

O pražské hardcorové partě Status Praesents bylo v posledních letech slyšet o něco méně než předchozí zhruba dekádu a půl od přelomu tisíciletí. Nyní je kapela sympaťáků Vojtěcha, Toma & spol. znovu aktivně ve hře a přichází s deskou, která na první dobrou nezapře charakteristický rukopis svých tvůrců, zároveň však za těch pět let od poslední řadovky El CripleBro došlo k sice dílčí, přesto zřetelné proměně.

Mohlo by se zdát, že přechod z dosud dominantní angličtiny na české texty je z hudebního hlediska spíše formalita, přesto má tento tah subjektivně docela významný dopad na atmosféru samotné muziky. Status Praesents se vždycky prezentovali výbušnou směskou hardcoru s různými nuancemi moderního metalu – ať už tomu dobově zrovna říkali macho metal, katana core či jinak… Osobně mám pocit, že nejpřirozeněji a nejpřesvědčivěji se vždycky pohybovali na poli hutných riffovaček, které měly hodně společného s DNA třeba takových Pro-Pain či Biohazard.

Což novinka znovu plnou vahou potvrzuje, s mateřštinou v textech ale jako by se v celkovém projevu kapely zhmotnil duch tuzemské bigbítové tradice v různých podobách ztělesňované pojmy jako Škwor, Harlej, Divokej Bill, Kabát… Nevím, jestli to tak pánové mínili, jestli si to uvědomují, a snad za to neschytám nějaký ten (řečeno slovníkem alba) zvedák jak od Connora…

Jisté je, že přes údajně dosti temné inspirace stojící v pozadí vzniku alba vystupuje z nahrávky ohromná dávka zdravě nakopávací energie. Má to celé pořádnou šťávu, doplněná sestava šlape jako zamlada (vlastně možná i líp) a nebývale se urodilo v chytlavých refrénech, které prakticky z každého kousku dělají potenciální žánrovou hitovku.

3,5/5

Michal Husák

(Navštíveno 97krát, z toho 1krát dnes)