Rubrika:  Recenze, publikováno: 21.02.2019
POETRY IN TELEGRAMS

Titul: I, Koheleth

Vydavatel: MY POINT RECORDS

Total time: 21:34

Žánr: METAL

Kytarista, zpěvák a autor Johny Štefeček ze slovenské Senice na sebe upozornil už před mnoha lety s powerthrashovou formací Diadem. Ambiciózní hudebník si neklade malé cíle, a tak v rámci vlastního studiového projektu Poetry In Telegrams v minulosti – konkrétně na třetím EP Melancholy (2016) – spolupracoval s věhlasným norským zpěvákem a saxofonistou Jørgenem Munkebym (Shining, ex-Jaga Jazzist) a na aktuální, v pořadí již čtvrté „ípíčko“ si přizval dalšího slovutného borce: excelentní bubeník Marco Minnemann hrál mj. s Joem Satrianim nebo Paulem Gilbertem.

Vystačil si jen s ním a svou sedmi- a osmistrunnou kytarou, pouze v instrumentální „spojovačce“ S+R vypomohl ještě Paul Antonio Ortiz s klávesami. Výsledkem je zcela specificky pojatý, zvláštně zadumaný (nikoliv „zadoomaný“!) a skrznaskrz náladotvorný metal pro gurmány. Těžko ho nějak blíže definovat, k něčemu či někomu konkrétnímu připodobnit. Štefeček se tu a tam možná lehce inspiroval u některých progrockových a progmetalových kapel a někde možná po očku nahlédl do tvůrčí kuchyně kanadských experimentátorů Voivod, ale nikdy neopisuje a berte to spíš jen jako velice neurčité vodítko. Jeho muzika má místy thrashový říz a na straně druhé disponuje i silnými melodickými motivy – obzvlášť ten v závěrečné kompozici Mysteries je vyloženě podmanivý a emotivně strhující!

Připočtěte všudypřítomnou instrumentální bravuru a po všech stránkách precizní kompoziční práci (až na zmiňovanou poněkud nudnou S+R) a vyjde vám, že toto CD je opravdu vysoce nadprůměrný počin přesahující slovenské horizonty.

4/5

(Navštíveno 85krát, z toho 1krát dnes)
0