FAKETOWN

Rubrika:  Recenze, publikováno: 16.08.2019
FAKETOWN

Titul: FakeTown

Total time: 44:56

Žánr: GRUNGE ROCK

Eponymní CD-R digipack je albová prvotina pražských FakeTown, kteří existují už od roku 2011. Zajímavostí je, že kromě zpěváka a kytaristy Jakuba Špičky jsou všichni členové aktivní i jinde: kytarista Honza Večeřa, basista David „Vopička“ Strnad i bubeník David „DeeDee“ Pospíšil souběžně hrají v underpunkových A bude hůř a ten posledně jmenovaný, aby toho nebylo málo, působí rovněž v syrově metalových spolcích Kruton a Hydrauliter. Ovšem FakeTown se nacházejí stylově dočista jinde.

V souvislosti s jejich hudbou by nejspíš bylo na místě vytáhnout termín post grunge. Soubor totiž zřetelně navazuje na některé seattleské kapely začátku 90. let, což jen podtrhuje Špička svým vokálem, který barvou a frázováním představuje jakéhosi křížence Laynea Stayleho a Eddieho Veddera. Nicméně proč ne: nepřekračuje to pomyslné hranice „povolené inspirace“, FakeTown určitě nejsou prachsprostou kopírkou někoho či něčeho konkrétního.

Navíc to, čemu se věnují, dělají každopádně na úrovni. Neříkám zázračně a tak, že by se z toho všichni měli posadit na zadek, ale poslouchá se to vážně dobře. Jejich povětšinou hutná a tempově nikam zbytečně nepospíchající hudba staví na naléhavosti a garantuji vám, že skladby jako Whats The Price Of War, Egoistic Hog, Inner Peace, svižnější To The Lions nebo závěrečná chytlavě melodická hitůvka Voices by někdy před čtvrt stoletím patřily k tomu nejlepšímu v kontextu tuzemské rockové scény.

Že se píše rok 2019? Jistě – no a? Všechno se vrací, ať už v kruhu, nebo takříkajíc po spirále. Produkce FakeTown sice není bůhvíjak objevná a zní trochu jako retro, avšak retro naštěstí svěží a určitě životaschopné, nikoliv unavené a vyčpělé.

3/5

(Navštíveno 138krát, z toho 1krát dnes)
0