Rubrika:  Recenze, publikováno: 01.11.2019
DESTROYSELF

Titul: Mít se ve svý moci

Vydavatel: RAINY STREET RECORDS

Total time: 24:56

Žánr: THRASH METAL

Už v recenzi minulého alba děčínských Destroyself Nedej se (2017) jsem zkonstatoval, že to, čemu se v muzice věnují, dělají nadmíru dobře. „Instrumentálně precizně a v rámci možností pestře a nápaditě, byť ne vždy je ústřední riff natolik nosný, aby na sebe okamžitě strhl náležitou pozornost,“ psal jsem tehdy a v klidu to mohu zkopírovat i do hodnocení nového, stopáží poměrně střídmého, o to však celkově údernějšího alba, vydaného na krásně vypraveném digipacku.

Stejně jako na většině předchozích desek (zapomeňme již konečně na to, že Destroyself kdysi začínali jako punková úderka), základem výrazu souboru zůstává thrash metal v současném zvukovém balení. Ale i moderní thrash se dá provozovat v rozličných formách. Když to konkrétně vztáhneme na tuto kolekci, ta první je rychlejší a náležitě agresivní, nasáklá odkazem Pantery a podobných spolků (Koukni se a ohlídni, Zabij to v sobě, Vem mě s sebou nebo nejenergičtější a skladatelsky jednoznačně nejvýraznější položka celého CD nazvaná Boj o slova). Každopádně tato podoba skupině sluší asi nejvíce a odklon od převažujících středních temp na předchozím albu nutno kvitovat.

Pak jsou tu momenty, kdy Destroyself již víceméně opouštějí metalové teritorium a podnikají invazi do království hybného „skákavého“ hardcoru (asi nejvíce se to týká titulní skladby). Samozřejmě, že s onou první polohou se to částečně překrývá, nehledě na to, že „hardcorové“ jsou vlastně i většinou nazlobené nebo přinejmenším zdravě přemýšlivé texty, pečlivě se vyhýbající obligátním klišé, jež svět metalu odpradávna sužují. Ale nečekejte na druhou stranu bůhvíjak oslnivou poezii, od toho tady jsou zcela jiní krotitelé našeho mateřského jazyka.

No a ze zcela jiného soudku si pánové přihnuli ve valivé a daleko melodičtější kompozici Plameny…., kterou by bylo lze vzdáleně přirovnat (avšak jen pro hrubou představu) třeba k novější tvorbě Arakainu. V kontextu alba je výjimečná i svou téměř pětiminutovou délkou, protože jinak na něm vítězí stručnost a přímý tah na branku bez zbytečných okolků a komplikací. Nakonec proč ne?

3/5

(Navštíveno 129krát, z toho 1krát dnes)
0