Rubrika:  Recenze, publikováno: 10.04.2019
ARROGANT TWINS

Titul: Simple Songs For Complicated People

Vydavatel: ELECTION RECORDS

Total time: 30:32

Žánr: PUNK’N’ROLL

“Arogantní dvojčata“ tvoří opravdu jen dva muzikanti. Zpívající kytarista Jiří Nedvídek a bubeník Benjamin Daniels se potkali už v minulosti v mělnických Anyway, ten první působil i v dalších převážně punkových a hardcorových formacích (Sandboy, Clean Slate, Averze, Eastern Star, Slaves Of Stadium Rock). Naživo jim toto nejskromnější nástrojové vybavení bohatě stačí, jejich energické koncerty působí velice syrově a je to tak v absolutním pořádku.

Adaptovat ovšem mechanicky tento „minimalistický“ přístup i na studiovou práci, nahrávka by možná působila trošku chudě a ve stereu „suše“, proto Nedvídek využil možnosti, do každé skladby natočil kytary dvě (nebo někde i víc?) a je to také v pořádku. On nesóluje (proč by to dělal – sem by se žádné kytarové „ozlomkrky“ naprosto nehodily), jen sype základní úderné riffy, podobně „rovně“ to hrne i Daniels a výsledkem je řízný bigboš, jemuž v pomyslném těle koluje především punkem okysličená krev a dodává mu životodárnou energii.

Kousky jako Vices, Out Of Control, I Am What I Am, Obnoxious Cunt, jedovatě nabroušená Kick You Love Back s chytlavým refrénem nebo vyložené hitovky You’ve Always Been A Bitch a Live Forever (čímž jsem vyjmenoval skoro celý obsah tohoto na vinylu vydaného a vtipně nazvaného alba!) jsou prostě náramné. Nezdolávají Mt. Everest objevnosti, ale jdou takříkajíc „přímo k jádru věci“. Nekomplikovaně, a přitom ne primitivně. Ano, takhle to mají mazlíčci rádi, jak kdysi stálo v jedné televizní reklamě.

P.S.: Existuje také verze na flash disku, kde jsou oproti půlhodinovému elpíčku ještě tři bonusové skladby navíc.

4/5

(Navštíveno 191krát, z toho 1krát dnes)