TATA BOJS zavítali do plzeňské Buena Vista Club s novou desku A/B, jako předskokan se představila formace NOISY POTS. Druhá zmiňovaná rozjela svou interesantní show okolo půl desáté. Pokud Vám název kapely moc neříká, jedná se o nepříliš starý projekt, jehož třetinou je i Michal Šupák z bývalých Charlie Straight.
Elektronika z kláves skloubená s hraním na doslova “co dům dal”. Nemáte peníze na hudební nástroje a tvrdíte, že bez nich to nejde? Kluci hrají na škopek, hrnec a podobné, doma posbírané, kuchyňské instrumenty. A výsledek byl vskutku překvapivý. Zpočátku slabší rozjezd na konci vytáhla k pomyslným vrcholkům skladba Gastronomy.
Po výměně aparatury přišel zlatý hřeb večera – Tata Bojs. Po poslechu nové desky A/B jsem byl trochu v rozpacích ohledně jejich live verze. Deska se zdá utahanější a chvílemi ji chybí ten správný drive. Co se týče jejich živé interpretace, tak ta mě rychle vyvedla z omylu a opět mě usvědčila v tom, že Tata Bojs patří mezi jednu z nejlepších tuzemských kapel. Z novinek jsme měli možnost slyšet naživo Sondu, Běžec nebo Moderní lidi.
Setlist byl seskládán napříč celou diskografií. Nebyli jsme ochuzeni o hity Šťastnější, Pěšáci, Opakování či Elišce. Zhruba po půlce skvěle našlapané show se stalo něco, co přítomným téměř vrhly co očích slzy. Na čtvrtečním křtu v Praze zazněla známá píseň Ztraceni v překladu. Vzhledem k tématu dané písně a nenadálým teroristickým útokům v Paříži nebyla kapela jistá, zda-li ji nyní zahrát. Během pietního aktu ve formě minutového (naprostého!) ticha uprostřed písně jsme se alespoň v myšlenkách dostali do francouzské metropole a uctili tak památku obětem.
Milan Cais měl u některých písniček volnější ruku při zpěvu a na jeho místo za bubny usedl Tomáš Neuwerth. Ano, jedná se o bratra producenta, zvukaře a člena Tata Bojs, Dušana. Jako přídavek zazněla skladba Antikvariát, kterou také najdeme na novém albu A/B. Tu už známe prostřednictvím velmi povedeného videoklipu, který kapela vydala loni v prosinci.
Zábavný průběh měl přídavek Národní, který pro nás Milan upravil, aby si ho užili i plzenští patrioti a zapojil tak do zpěvu celé publikum. Poslední tečkou byla diskotéková pecka Růžová armáda.
ONDŘEJ PLATZER, MILAN ŘÍSKÝ