První červnový víkend je každý rok ve znamení německých festivalů Rock Im Park a Rock Am Ring, jenž tradičně patří mezi ty největší a nejzajímavější hudební přehlídky v celé Evropě. A ani letošek nebyl výjimkou.
První den byl v Norimberku jednoznačně ve znamení skvělých Foo Fighters. Dvě a půl hodiny dlouhý koncert byl průřezem celé dosavadní kariéry, přičemž hlavní roli hrály zásadní hity, které Dave Grohl a jeho spoluhráči odehráli bez sebemenšího pochybení. Zpestřením bylo představení kapely, během nehož došlo na řadu cover verzí – fanoušci v Norimberku se tak dočkali punkové Blietzkrieg Bop nebo výborné interpretace hitu Under Pressure od Queen a Davida Bowieho, který si vzal na starost bubeník Taylor Hawkins. Kromě Foo Fighters v pátek zaujali pop-punkoví matadoři Good Charlotte, veteráni Bad Raligion a naopak mírné zklamání vyvolali Rise Against. Úvodní večer pak uzavřeli Gorillaz.
Jonathan Davis pak v sobotu dokázal, že kromě účinkování Korn je i schopným sólovým umělcem, příznivce hrátek s žánry pak pobavili výteční Enter Shikari. A kdo měl chuť na vhled japonské metalové scény, mohl vyrazit na teatrální a bizarní show Babymetal, u nichž šlo opravdu jen o show. Podobně jako u headlinerů Thirty Seconds To Mars, kteří si nenapravili reputaci po nepovedeném pražském koncertě. Ba naopak, nejmoudřejší by asi bylo, kdyby se Jared Leto opět začal více věnovat filmům. Náladu jsme si zlepšili u výborných Stone Sour, po nichž už ovšem přišlo další vystřízlivění v podobě nudného a neoriginálního vystoupení Marilyna Mansona.
Neděle byla ve znamení tvrdších žánrů. Prach před velkým pódiem nejprve rozvířili Bury Tomorrow, po kterých přišli na řadu Nothing More nebo Black Stone Cherry. Hodně lidí si nenechalo ujít zábavný mix rapu, metalu a hardcoru v podání Body Count, kdy frontman Ice-T řádil na pódiu se svým vlastním synem. Mnohem větší moshpit než všechny zmiňované kapely ale dokázali na nejmenším pódiu v kryté hale vytvořit britští Don Broco, kteří se i tento rok stali černým koněm celého festivalu. Finální večer pak nabídl dilema mezi precizními Muse a australskými Parkway Drive, kteří do Evropy přivezli zbrusu novou nahrávku Reverence. A spolu s ní i masivní pódiovou show plnou pyrotechniky, s níž se definitivně zařadili mezi největší jména světového metalu.
Text: Jakub Poštolka, Foto: Milan Říský