Když vyrazíte na koncert electro-popové formace, můžete očekávat několik elementů: tanec, barvy, hodně stroboskopů a trošku autotune efektu. Na úkor veškeré přidané hodnoty se však z koncertů tohoto žánru často vytrácí duše a hudební podstata. To naštěstí nebyl případ kanadského dua PURITY RING, které 5. listopadu poprvé zahrálo v Česku. Do pražské Roxy se se svou audiovizuální show hodilo jako málokdo předtím. Žánr velmi obstojně reprezentovala také předskakující nadějná zpěvačka EMPRESS OF, o které jsme vás informovali i v prvním díle rubriky Svěženky.
První vystupující večera překvapila tuzemské publikum nejen výborným hlasem, ale i sebejistým projevem na pódiu. Lorely Rodriguez alias Empress Of doprovázeli dva hudebníci se syntezátory a bicími. Zpěvačka svou mystickou image podkreslovala neustálým házením vlasů na všechny strany. Působila velmi charismaticky během skladeb, ale velice stydlivě mezi nimi, když promlouvala k divákům. Není sporu o tom, že má velký potenciál a dokáže vyprodukovat ještě větší energii, a to i přes poměrně utahané bicí po čas celého setu. Dav explodoval v závěru vystoupení s hitem How Do You Do It, jehož taneční feeling připomínal legendární éru Madchesteru. Empress Of je názornou ukázkou, jak dělat taneční pop na vysoce inteligentní úrovni.
Při koncertu předskokanky se velmi šetřilo se světly a stroboskopem. Pravá vizuální smršť měla přijít až s hlavní hvězdou večera. Scénu zdobily korálky plné žárovek a elektronický hybrid bicích a syntetizátorů, který připomínal obrovské kokony. Příchod zpěvačky Megan James a instrumentalisty Corina Roddicka způsobil v klubu výbuch radosti a aplausů. Dokonale nazvučená Roxy i jeho publikum se velmi rychle rozzářily s blikajícími rekvizitami a náloží barevných světel. Set odstartoval skladbami z letošní desky Another Eternity, mezi kterými nechyběla ani veselá Heartsigh.
Z Megan sršela pozitivní energie a po pódiu se pohybovala jako profesionálka. Šlo ovšem jasně vidět, že hlavním mozkem tvorby dua je Roddick. Instrumentální složka Purity Ring byla navíc mnohem zajímavější, než se očekávalo. Kromě zmiňovaných kokonů, které blikaly podle Roddickových úderů, ve výstupu figuroval i velký gong ve tvaru měsíce. Do elektronického popu se s peckami jako Flood On The Floor zamotaly i prvky žánrů jako house a (velmi decentní) dubstep. Taneční dovádění se do maxima dostalo se závěrečnou dvojící kapelních hitů. Starší Fineshrine a aktuální Begin Again dokázaly, že skupina z Edmontonu není pouze „chytrou diskotékou“, ale i duem výrazných muzikantů s velkým skladatelským i performerským talentem.
Text: Vojtěch Tkáč, Foto: Kateřina Chalupová